Klubben » Nyheter » Hva skjer i helga?

Hva skjer i helga?

02.05.2010

Fellestrening søndag, Byneset-Klæbu søndag, Vårmila lørdag.

Husk fellestreningen på søndag, avreise MX Sport 09.00. Trondheim-Oslo gruppa skal til Rindal/Bolme, mens vi andre slår følge et godt stykke og snur på riksgrensen mellom Møre og S-T, eventuelt skiller lag på Storås og sykler til Meldal. i oppfordrer flest mulig å møte opp. Turen går pent og pyntelig, ihvertfall til gruppene eventuelt deler seg:-)

Byneset-Klæbu: 85km turritt med start/mål ved Shell Midtby`n på Sluppen. Muligheter å melde seg på ved start søndag. På grunn av stort snøfall og gufse værforhold ble årets utgave av Byneset-Klæbu kortet ned til i underkant av 50km. Mange orklaryttere til start, bare i pulje stilte 5 stk fra Orkla i tillegg til flere i de neste puljene. Løypa gikk fra Shell Bilby`n Sluppen-ILA-Flakk-Spongdal-Klett-Heimdal-Sluppen-Shell Bilby`n.

3 klasseseire til Orkla CK (Anders Oddli i M17-19, Åge Jønsberg i M30-34, Pål Erik Krangsås i M45-49) Resultater klassevis ser du her. Resultatliste uansett klasse ser du her.

Vårmila (Kristiansund): Aktivt ritt for 10-18år/turritt for de eldre. Distansen er 48km. Anders Oddli stiller fra Orkla CK og får konkurranse fra ca 10stk syklister fra Norodd/Molde/Ulstein i klassen. Alle starter forøvrig sammen i dette rittet. Rapport fra rittet i Kristiansund sier at god deltakelse preget dagens ritt. 78ryttere på startstreken, derav hele Nesset CK Elite (med blant annet Knut Anders Fostervold) og flere andre sterke elitesyklister. Anders var meget aktiv og satt godt med i tetfeltet helt inn til mål og ble totalt nr 7 i dag. 5 ryttere gikk i brudd litt før halvveis og holdt unna til mål. Resultater ser du her. Info om rittet her.

I Oslo arrangeres i helga Norgescup (lørdag)  terreng der Orkla CK har med Borghild Løvset i klasse K-Elite.

Lørdag er norgescup i maraton, 75km som er teknisk krevende og med noen sugende bakker. Starten går klokka 13.10. Rapport fra Oslo sier at Borghild syklet inn til en flott 2.plass i dagens terrengritt (7startende). På grunn av svært dårlig merking av løypa kjørte Borghild og en rytter til feil, og ble derfor langt etter vinneren i klasse K-Elite. Imponerende sesongstart for klubbens eneste aktive dame:-) Resultater fra dagens ritt ser du her.

Mandag: Minner om fellestrening på mandag, avreise 18.00 fra MX Sport - Børsa og hjem igjen, Rolig tur der det sosiale står i høysetet :-)

Mandag: "Gøy på sykkel". Starter klokka 18.00 i Ulvåsen. Stor suksess første trening og vi håper på like mange (og flere) denne gangen. Tema sving/balanse/bremsing/forskjellige leker +++. Treninga varer til klokka 19.00.

Tirsdag: Terrengtrening klokka 18.00 fra MX Sport: Trenina varer fram til klokka 19.30. Forskjellige aktiviteter og løyper blir gjennomført. Viktig at mange stiller opp :-)