Klubben » Nyheter » Det nærmer seg sesong

Det nærmer seg sesong

09.04.2013

Våren nærmer seg og syklene er på veg ut igjen.

Orkla CK går nok en spennende sesong i møte. Vi arrangerer mange ritt, Orklatempo`n, Orklarittet, Hemnerunden og Ulvåsen Terreng. Første ritt ut er Orklatempo`n som arrangeres lørdag 27.april. Dette temporittet har blitt en tradisjon og er en av få temporitt over 10km. I år har dette rittet fått status som Master ritt kategori 2. Det er kun 5 helger i løpet av sesongen som har fått status som kategori 2. Kun NM har kategori 1. MasterCup erstatter i år det som før het Veterancup. Og, nytt er det at Master Cuprittene har forskjellige kategorier fra 1-5. Jo lavere kategori, jo flere poeng er det å hente. I løpet av sesongen er det på landsbasis satt opp 5 helger som får kategori 2 status. Første helg blir den helga vi arrangerer Orklatempo`n lørdag, og Black Design fellesstart på søndag får også kategori 2. På grunn av dette kan vi regne med deltagelse fra videre kretser og dermed flere deltagere. FUNKSJONÆRER: Som dere skjønner trenger vi mange funksjonærer til å arrangere dette rittet. Alle medlemmer har fått mail om dette. Har du ikke meldt deg ennå, så gjør det. Klubben trenger nettopp DIN HJELP noen få timer denne lørdagen i april.