Klubben » Nyheter » Birkebeinerrittet 2009

Birkebeinerrittet 2009

03.09.2009

Borghild Løvset og Per Kristian Greve, begge Orkla CK,  sto for gode prestasjoner i lørdagens Birkebeinerritt.

Oppdatering1:  Borghild kommer i mål rundt omkring de 10 beste i klasse kvinner Elite i årets Birkebeinerritt. Imponerende innsats i kamp mot norge sbeste terrengsyklister (også profesjonelle). Ikke ukjente Gunn Rita Dahle vant Eliteklassen suverent.

Oppdatering 2:   Borghild kom i mål nøyaktig klokka 12:22:30, sluttiden ble dermed 3:52:30 og en imponerende 12.plass i klasse K Elite. 4.plass i klasse K25. For resultater i kvinneklassen se her.

Oppdatering 3:  Kristian Tokle inn til 47.plass i klasse M30 på tiden 3:32:59. Han var også innblandet i en velt etter et par km og måtte reparere sykkelen. Ventet på neste pulje før han kom igang igjen. Per Kristian Greve inn til en imponerende 3.plass i klasse M55 på tiden 3:28:42, forøvrig eneste pallplasserig til Orkla CK i årets Birkebeinerritt. Odd Arild Bjørnvik fikk 13.plass i klasse M45 med tiden 3:22:17.

Oppdatering 4:   Ifølge resultatlistene stilte 11 orklasyklister til start i årets Birkebeinerritt. Flere deltar under annen klubb i rittet, slik at flere enn 11 medlemmer av Orkla CK deltok. Klikk deg inn på birken.no og søk på Orkla CK. Da kommer resultatene til ryttere fra Orkla CK opp. Det meldes om et fryktelig grisevær i årets birk, og ambisjoner om gode tider i år ble nok "ødelagt".