Klubben » Nyheter » U6 Tidaholm

U6 Tidaholm

08.07.2011

Sterk 4.plass til Trine under dagens etappe av U6 i Tidaholm.

Dette er et tradisjonsritt som har blitt arrangert i over 30år, og er åpent for alle klasser fra 5-6år - seniorer. Rittet starter mandag 4.juli og avsluttes lørdag 9.juli. Hjemmesiden til arrangøren kan du se her.
Mandag 4.juli: Tempoprolog. Tidmessig ok start, men ikke fornøyde ryttere plasseringsmessig. Resultater prolog ser du her.
Tirsdag 5.juli: Lang fellesstart, 13mil for Anders og 4mil for Trine. Anders sykler for Glåmdal SK under rittet. I dag gikk et tidlig brudd uten Glåmdal med. Glåmdal måtte ta ansvar og Anders ble en av dem som "ofret" seg, og sørget for at bruddet ble innkjørt 2mil før mål. Da tok kreftene slutt og Anders kom et godt stykke bak de første i mål. Ikke forgjeves for en Glåmdals rytter vant til slutt etappen:-) Resultater ser du her.
I klassen til Trine dominerte det danske landslaget og sendte tilsammen 3 jenter i brudd før et samlet hovedfelt gjorde opp om 4.plass og utover. Trine spurtet godt, lå på 4 helt til siste 30meterne, stivnet totalt og ble på en meget god 7.plass og beste norske jente. Resultatene ser du her.
Onsdag 6.juli: Lang fellesstart, 14mil på Anders og 5mil på Trine. Anders klarte å være med hovedfeltet inn under dagens etappe som hadde en seig bakke mot mål på tross av meget aktiv kjøring underveis. Stor framgang og kroppen virker bedre og bedre. Resultater ser du her.
Trine gjorde årsbeste da hun syklet inn til 4.plass under dagens etappe. 3 danske landslagsjenter fikk ei lita luke på slutten, og Trine kom deretter først i feltet som teller de beste rytterne fra Danmark, Sverige og Norge. Trine fikk også 4 bonusekunder, som gjør at hun nå har klatret opp til en imponerende 6.plass sammenlagt. Resultatene ser du her.
Torsdag 7.juli: Gateritt. Trine satt med tetfeltet til 3 runder gjenstod. Da mistet hun kjedet og måtte stoppe. Dermed for teten i fra og rittet ble ødelagt for hennes del. Synd, for hun syklet så bra og hadde hatt sin store sjanse i dag da feltet kom samlet til mål. Sammenlagt raste hun ned på lista også. Resultatene kan du se her.  Anders kjørte nok et meget aktivt ritt og satt helt framme hele rittet. På slutten 3stk gikk i brudd, deriblant 2 av lagkameratene til Anders som tok 1 og 3.plass. Anders mistet kanskje en topp 5 plassering da et velt 500m før mål delte rytterne og nødbremsing var nødvendig. Resultatene ser du her.
Fredag 8.juli: Rundbaneritt. Noen svenske ungdommer har i løpet av natten helt olje flere plasser i vegbanen i løypa. Arrangøren prøvde så godt de kunne å få vekk oljen, men forgjeves. Dermed ble dagens etappe avlyst, og kun tempoetappen gjenstår.
Lørdag 9.juli: Temporitt.