Klubben » Nyheter » U6 Tidaholm 2010

U6 Tidaholm 2010

20.07.2010

Kjempeprestasjon av Anders på gaterittet under U6 Cycletour i Tidaholm.

Seksdagersrittet U6 Cycletour starter på mandag med prolog. Rittet er for alle klasser fra 6år til og med Elite. Orkla CK deltar med 2 stk: Trine Oddli i klasse F15-16 (Flickor) og Anders Oddli i klasse Team U6 (lag med 6 ryttere). Anders sykler sammen med Gauldal SK og de kaller seg "Trønderlaget". Rittet er internasjonalt og samler deltakere fra Norge, Sverige, Danmark, Finland, Tyskland, Nederland ++. Oversikt over starttider og etapper finner du nå her. Rittets hjemmeside finner du her.

Prolog mandag: Anders som sykler i klasse Team U6 (for Trønderlaget) ble nr 13 på den 3,4km lange prologen. Kun 2 sekunder opp til 7plass og 5 sekund opp til 4plass. Her er det jevnt. Resultater fra dagens prolog i Team U6 ser du her. Resultater fra alle klasser ser du her. Noen bilder kommer etterhvert her. Trine ble nr.17 på dagens prolog, 5 sekunder opp til 6plass. Halveis lå Trine likt med vinneren men stivnet fullstendig siste halvdel:-) Resultater flickor 15-16 ser du her.

Landeveisritt tirsdag: Anders satt med tetfeltet på dagens etappe over 84km. Denne klassen hadde høyere snittfart enn både junior og senior klassene på dagens etappe. Anders satt godt med, stivnet i siste kneika ca 10km før mål og tok seg ikke nok igjen til å posisjonere seg til spurten. Kom inn i siste halvdel av feltet, og holder sammenlagtplassen. Trine hadde en tung dag og sto av halvveis i etappen. Resultater fra dagens etappe gutter ser du her, jenter her, alle resultater her. Noen bilder fra uka ser du her.

Landeveisritt onsdag: Anders satt i felt 2 på dagens 77km lange fellesstart. Falt dermed ned over på sammenlagtlista. Resultater ser du her. Trine var med hovedfeltet inn og gjorde en veldig god etappe i den småkuperte løypa, på tross av "tunge bein". Hun startet spurten i motbakken mot mål og hadde kun 3 norske foran seg. Resultater ser du her.

Gateritt torsdag:  Anders sto for en kjempeprestasjon da han syklet inn til 2.plass under dagens gateritt. En tøff løype med veldig mange krappe svinger. Det gikk fort hele rittet med stadige utbruddsforsøk. På siste runden fikk en svenske "gli" fra feltet og klarte å holde unna med 4 sekunder. Det 50mann store feltet spurtet om de neste plassene, der Anders tok spurten. Dette er et internasjonalt ritt, med alle de beste norske, danske og svenske deltar. Resultater ser du her. Gutteklassen Team U6 har hele uka syklet veldig fort og hatt en snittfart over både juniorer og seniorer. Snittfarten på gaterittet ver 42.5km/t. Trine fikk det litt tøffere i denne tøffe løypa, og kom litt bak i rekken denne gangen. Resultater ser du her.

Fellesstart fredag: Anders kom inn med hovedfeltet og ble nr13 på dagens etappe som avsluttet med en 600m motbakke. Det ble litt krøll i bunnen av bakken slik at han "mistet" noen plasser der. Laget Anders sykler for, Trønderlaget, kom forøvrig på 2.plass i lagkonkurransen i dag. Dette er sterkt i kamp med blant annet norsk og dansk landslag. Resultater ser du her. Trine gjorde en veldig god etapppe i dag også, på tross av fortsatt tunge bein. Et samlet felt gikk inn i bunnen av bakken, og som ventet dominerte de danske landslagsjentene. Trine kom inn på en meget sterk 10.plass i feltet med 15 og 16 åringer(Trine er bare 15år ennå). Resultater ser du her.

Tempo lørdag, 14km og 8km: Mange slitne bein på slutten av rittet nå. Anders var ikke fornøyd etter en tempetappe langt under pari, og havnet laaangt nede på lista. Resultater ser du her. Trine syklet en god tempo i dag og var fornøyd med en. Resultater ser du her.

YA Arena, sykkelvelodrom i Falun: Etter rittet lørdag satte noen syklister fra TVK, Stjørdalsblink og Orkla CK turen nordover og stoppet i Falun. Der ble i vinter Sveriges første innendørsvelodrom på sykkel ferdigbygget februar/mars 2010. Eierne ble kontaktet og syklistene fikk komme på "kurs" søndag fra klokka 11-16. Dette er en 190meter lang trebane med uhyre krappe og bratte svinger. Rytterne fikk opplæring, med banesykler. Landeverissykler er forbudt på slike baner. Banesyklene har ikke bremser og gir, men er utstyrt med fastnav. For at rytterne skal klare svingene, er banen bygget med store doseringer. I svingene er det 5 meter høydeforskjell på nederste og høyeste punkt i kurven man sykler. Det tok en god stund før rytterne torde å bevege seg opp i kurvene. Men, det ble en opplevelse for alle mann, og de fikk prøve seg på 200meter flying start og 1000m. Resultater fra den uhøytidelige konkurransen kan du se her. Banens hjemmeside kan du se her. Filmsnutt av byggingen kan du se her. Topplister på de forskjellige distansene under konkurransene som har vært til nå på denne nye veldoromen kan du finne her.