Klubben » Nyheter » Resultater i helga.

Resultater i helga.

27.04.2010

Ånøymila, Fana og Black Design resultater ser du på neste side.

Ånøymila, på Korsvegen, ble arrangert i dag, lørdag, under flott vær og forholdsvis lite vind. Perfekte sykkelforhold med andre ord:-) Orkla Cykleklubb hadde med mange deltakere, 3 ungdommer  og 8 veteraner. Alle har god grunn til å være fornøyde. Klubbens yngste deltaker, Odin Løseth var meget fornøyd med sin 5km. Trine Oddli i klasse K15-16 vant sin klasse, Anders Oddli i klass M15-16 år satte ny løyperekord i år igjen, men den fikk stå kun en liten stund, da en gauldaling snek seg 3sekunder foran. Dag Olav Løset i klasse M30-39 vant sin klasse, og fikk totalt 4 beste tid i rittet med 13.58, meget bra. Ellers meget god innsats av alle andre (fordi om det ikke ble klasseseire:-)) orklasyklistene (Thomas Romundstad,Åge Berg, Johnny Bergmyr, Atle Torjuul, Brage Kjøren, Geir Mardahl, Stein Havik. Noen bilder fra rittet ser du her. Resultatene ser du her.

Norgescupåpning i Bergen, lørdag og søndag, der Borghild Løvset debuterer i klasse K-Elite.Startlisten ser du her. Lørdagens etappe på 91km ble avsluttet opp Fanafjellet der målet var på toppen. Flere kilometer med motbakke på slutten skilte rytterne bra. Borghild rapporterer om en 7.plass på dagens ritt. Det er meget imponerende. Hun satt med i tetfeltet hele dagen og bare det er en kjempeprestasjon:-). 30ryttere startet og etterhvert skilte det seg ut en tetgruppe på 8ryttere der Borghild satt. I de siste kilometerne opp Fanafjellet føltes beina tunge, men klarte likevel å sykle inn til den sterke plasseringa i årets første norgescupritt landevei. Den ikke ukjente Bjørg Eva Jensen ble distansert med nesten 5minutter av tetgruppa i den tunge løypa. Resultatene finner du nå her. I morgen er det ny fellesstart på ca 55km.Søndagens etappe på 51km var ikke så kupert som lørdagens løype, men det ble kjørt friskt hele dagen. Et samlet felt på nesten 20ryttere nærmet seg mål. Borghild er allerede storfornøyd med å klare å henge med teten uten de helt store problemene. Ca 2-300meter før mål velter en jente foran Borghild og det hindrer spurten en del. Likevel kommer Borghild også i dag inn på en imponerende 7.plass. Borghild har ikke blitt skremt etter denne helga, men heller motivert til å ta opp kampen ytterligere med norgeseliten på landevei:-). Spurttrening står høyt på lista framover:-)  Resultater søndag ser du her.

Black Design, Levanger, søndag 25.april:

10km tempo klokka 11: Trine vant som eneste jente i klassen, men syklet bra:-). Anders fikk revansj fra i går og hadde en imponerende avslutning som gikk i hans favør i dag, 9sek foran 2.mann og 10sek foran 3.mann.

Fellesstart klokka 14: Trine fortsatt som eneste jente i klassen på den 27km lange fellesstarten. Løypa hadde en krevende stigning som tok mye krefter fra rytterne. M15-16år, M junior, M senior og veteraner startet i samme startfelt, de yngste 3 runder og de eldste 6 runder. anders kjørte friskt allerede fra første runden opp bakken og det ble sprekk i feltet. Etterhvert ble en tetrio dannet (kun gutter i klasse M15-16, to fra Gauldal + Anders). Disse tre kjørte friskt og økte forspranget til det 30mann store feltet. Men, de siste 7-8km begynte et taktikkeri fra Gauldalingene, som gikk ut på å ligge bak og ikke ha fart. Anders måtte dermed ta føringen og kom inn på oppløpet først. Etter en god spurt var Anders først over mål:-)  Resultater fra tempo og felles ser du her.