Klubben » Nyheter » Oslo Sykkelfestival

Oslo Sykkelfestival

13.09.2010

Norgescup for menn og kvinner, junior og senior, i Oslo denne helga.

Orkla CK stiller for første gang med en rytter i norgescup for junior da Anders Oddli har søkt seg opp en årsklasse resten av sesongen. 130 juniorer er påmeldt i juniorklassen. Alle de beste norske + en del "skarpe" svensker er på startstreken. Fullstendig program for hele helga kan du se her. Temporitt lørdag formiddag, gateritt i Oslo sentrum lørdag ettermiddag og landeveisritt søndag formiddag (VM løypa fra 1993). Arrangørens hjemmeside kan du se her.

Temporittet unnagjort: 20km tempo i ok sykkelvær. Anders kom inn på 23.plass med tiden 27,22 av ca 100 som startet. Litt over minuttet opp til pallen, kun 10sek opp til 15.plass, og 4 svensker foran i tillegg. Veldig sterkt kjørt. Resultatene kan du se her.

Gateritt i kraftig regnvær starter klokka 17.00: Det ble en tøff affære med 120 mann på streken. Når løypa i tillegg er 900meter, regnvåt,  og skikkelig glatt, ble det store utfordringer for rytterne. Anders kom dårlig ut i starten, men kjørte seg framover og satt blant de 20 første da han punkterte. Et raskt hjulbytte i depotet, og Anders kom seg inn i tetpulja igjen. Etter at en tredel av rittet er kjørt, er tetpulja redusert til nærmere 15 mann, og Anders sitter med ennå:-) Men, i en sving er velten et faktum og Anders innser raskt at dagens ritt er over. Med rundetider på ca 1minutt er du sjanseløs. Innkjørte ryttere blir plukket og uplassert. Kun 13 ryttere fikk fullføre. Anders er litt forslått, men klar til start søndag. Det var totalt mellom 30og 40 mann som veltet i dag på det såpeglatte underlaget.  Resultatene kan du se her.

Landeveisrittet søndag: Uhell følges gjerne av nye uhell...... 130 på startstreken og etter bare 5-6km kom den første velten, ganske langt fram i feltet,  og der var Anders også. Tok ca 1minutt før han var i gang igjen og det ble for langt å ta igjen. Syklet så lenge han fikk lov (Ryttere bak teten blir tatt ut av rittet etterhvert). Øm og forslått, men ei erfaringsrik helg som viste at det er muligheter :-) Resultater ser du på linken ovenfor.