Klubben » Nyheter » Norgesrekordforsøk

Norgesrekordforsøk

19.09.2010

Oppsummering Midt-Norsk Bane og Norgesrekordforsøk på 1000m søndag.

Norgesrekorsdorsøk 1000m bane: Gjeldende rekord 1.11,19, satt av Svein Erik Vold, Joker Bianchi i 2003.Etter en sleivstart der bakhjulet "spøla" litt på det våte underlaget, passeres 100m likt med rekorden. Den neste runden går veldig fort (litt for fort), og passering 400m et halvt sekund foran rekorden. 3 runden litt roligere, men passerer 700m 4 tideler foran rekorden. Siste runden går tregere og syra har tatt over. Passerer målstreken på sluttiden 1.11,5, 3 tideler for seint til rekord:-( Et meget godt forsøk på en dag der forholdene kunne vært mye bedre, men det er mange sjanser ennå:-)

Midt-Norsk Bane, lange distanser: Orkla CK representert med 3 deltagere, M11-12 Sturla Barø, som syklet sitt første offisielle sykelritt, debuterte med 2000m bane. En glimrende gjennomføring ga 3.plass til slutt. M17-18 Anders Oddli, som endte på 2.plass etter en spennende duell mot vinneren på distansen 3000m (forøvrig ny klubbrekord). Atle Torjuul M Senior, tok seieren og ble klubbens eneste Midt-Norske mester etter sin gjennomføring på 4000m. Innbydelsen kan du se her.  Resultater kommer etterhvert her. Noen bilder fra pallen kommer etterhvert her.