Klubben » Nyheter » Banesamling i Polen

Banesamling i Polen

04.12.2010

Vellykket banesamling for Anders og Trine Oddli i Polen.

Nærmere 100 syklister fra Norge reiste nedover til Polen for å sykle en uke på bane. Landeveislandslagene stilte også. Ca 70 av rytterne i alderen 145-70år reiste nedover på egen regning da det er veldig billig i Polen. Det ble trent 2 ganger hver dag med mange sjanser på å teste seg på forkjellige distanser. Forbundet la ikke vekt på testresultatene, men brukte denne samlingen som en motivasjonssamling for banesykling. I måmedsskiftet januar/februar er det allerede planlagt en ny samling. Denne gangen kun for aldersgruppen 14-18år, da det er denne gruppen som er satsningsgruppen framover. Forbundet har visstnok satt seg et mål om deltakelse i OL/VM 2016. Hvis du sjekker denne linken kan du se innslag fra banesamlingen da både NRK og TV2 var med på turen.  (Orklatrøya skimtes flere ganger under dette innslaget)