Klubben » Nyheter » Aktiviteter denne uka

Aktiviteter denne uka

24.05.2010

Expert banecup, fellestrening torsdag og lørdag, Rekorder, Victoriarunden, N-cup Eidsvoll.

Onsdag 19.mai: Expert Banecup. Distanser ikveld var kveld var 500m + 1 runde flying. I tillegg ble det også arrangert 1000m. Flere fra Orkla CK deltok:-) Orkla CK hadde også en debutant. 12 årige Krisitan Møkkelgård syklet sitt første sykkelritt i kveld og syntes det var kjempemorsomt, og skal innover igjen neste onsdag:-) Noen få bilder ser du her. Anders Oddli satte ny banerekord på 500m med tiden 36,5. Anders hadde forøvrig dagens beste tid på alle tre distansene. Trine Oddli syklet 500m på 40,7. Norgesrekorden for Damer Junior(17-18år) er på 41,7...., mens seniorrekorden er på 40,2.... Bane NM arrangeres onsdag 23.juni på Stjørdal, og ved fylte 14 år kan du stille opp i NM bane. Trine kan dermed stille der hvis hun ønsker:-) Resultater ser du her.

Fellestrening torsdag 20.mai: Avreise MX Sport klokka 18.00. Turen går i dag oppover dalen til Løkken, over Bjørnli og ned på Drogsetmoen, derfra heim igjen. Ca 60km variert tempo.

Lørdag 22.mai: Norgescup terrengmaraton Oslo. Kristian Tokle deltar fra Orkla CK. Startlister finner du her. Innbydelsen kan du finne her. Flere "tøffe" velt ødela dagen for Kristian i dette terrengrittet. Det var synd, for formen var veldig god i dag:-) Bare vent til neste gang.......:-)

Lørdag, søndag, mandag 22-24.mai: Norgescup landevei på Eidsvoll, Norgescup landevei senior og junior lørdag. Innbydelse norgescup lørdag finner du her. Startliste lørdag finner du her  Rankingritt landevei søndag og tempo mandag. Innbydelse/program ser du her. Startlister finner du her. Borghild Løvset, Anders og Trine Oddli deltar fra Orkla CK.

Norgescup K-Elite lørdag: Borghild ble i dag nr 27 med tunge bein på den 110km lange fellesstarten i dag. 4 runder a 27,4km ble syklet. Dameklassen vokser stadig og konkurransen blir desto hardere. I dagens ritt startet 37 seniorer og 11 juniordamer. Resultatene fra dagens ritt ser du her. Oppdateringer kommer fortløpende i løpet av helgen.

Norgescup K-Elite og M/K15-16år søndag: K-Elite syklet i dag 1 lang runde på 67km og deretter 3 runder på 9km, tilsammen 95km. Borghild satt i dag i hovedfeltet/tetfeltet alle rundene(på tross av tunge bein), helt til 3km gjenstod: Da mistet hun kjede i en rundkjøring, og det endte med at hun "mistet" feltet og muligheten til å spurte om en god plassering. Men, hun viste at hun på normale dager holder farten til de andre i klassen og det er en god bekreftelse å ta med seg. Plassen i dag ble ca 25. M15-16år (94stk) syklet 4 runder a 16km, tilsammen 64km. Anders var litt slapp fra morgenen av og virket ikke pigg. Dette viste seg fort å stemme da han fikk problemer med å følge tetfeltet etter allerede 11-12km. Etter halvkjørt distanse valgte Anders å stå av sykkelen. Kanskje kommer formen igjen på morgendagens temporitt. K15-16 syklet 2 runder a 16km, tilsammen 32km. Jentene startet sammen med gutter 13-14 år, tilsammen 65stk i feltet. Trine satt bra med hele første runden. Ut i andre runde ble det litt velting som forårsaket noen småluker som ble vanskelig å tette igjen. Trine endte til slutt på ca 6-7plass. Vi venter på resultatene som kommer etterhvert her.

Norgescup tempo alle klasser mandag: M15-16 år: Anders startet ikke i dag da han var litt små"uggen". K15-16år: Trine syklet årsbeste på tempo og kom på 4.plass, kun 2 sek fra pallen. K-Elite: Borghild syklet en meget god tempo i dag og endte på en sterk 10.plass med alle de beste på plass:-). Det var kun 40sekunder opp til pallen, og det er ikke avskrekkende. Neste gang tar vi dem:-) Resultatene fra dagens tempo ser du her.    Noen bilder av Orkladamene fra tempoen ser du her

Victoriarunden mandag 24.mai: Flere orklaryttere stilte til start i dagens Victoriarunde. Stort felt i veteranklassene som endte opp i et spurtoppgjør mellom nesten 30stk. Resultatene fra rittet ser du her.

Lørdag 22.mai: Trondheim-Oslo gruppa har fellestrening. Avreise MX Sport klokka 09.00 Turen går til Surnadal/Skei og blir på ca 175km.

Lørdag 22.mai. Fellestrening. Vi slår følge med Oslo gruppa til Storås, tar deretter av mot Meldal og ned Løkken og heim igjen. Avreise 09.00 MX Sport.

Klubbrekorder er oppdatert med de siste endringer. Se under aktiviteter, resultater, rekorder. Eller du kan se rekordene her.  Løyperekordene på våre løyper, brukt på treningsritt og aktive ritt, delt opp i damer og herrer blir etterhvert oppdatert og lagt ut også.