Klubben » Nyheter » Styrkeprøven 2010

Styrkeprøven 2010

27.06.2010

Orkla CK`s ekspresslag har passert Minnesund og nærmer seg Oslo:-).

Gruppa er godt forberedt og motivasjonen er på topp. 17 ryttere og 5 følgebiler er med i apparatet som skal sørge for at gruppa kommer nedover på maks 18timer, under hvis været og forhold tilsier det:-) Gruppa har også egen lederbil som kjører foran pulja hele veien. Denne bilen stiller vår hovedsponsor Orkdalsbanken opp med. De har dekorert bankens Audi med klubbdrakten til Orkla CK og stiller med to sjåfører, Terje Sletvold og Odd Aune, sprekt gjort:-) Værmeldingen sier litt nedbør opp til Oppdal, mens det blir lysere og varmere jo lengre sør man kommer.

På denne siden vil det komme oppdateringer etterhvert som vi får meldinger fra følgebilene:-) Hvis du går inn på styrkeproven.no finner du masse info om rittet (link her). Du kan også følge rittet "live" ved å søke på rytterens navn, eventuelt klubb. Se på denne siden her.

ORKLA CK sin gruppe: Oppdatering klokka 09.00: Gruppa har syklet 70km og ligger likt med skjema til 18timer. De har syklet i stort sett regn fra starten i morges, men de har litt medvind:-) Regner med å passere Berkåk klokka 09.55. Oppdatering klokka 11.00: Gruppa er passert Oppdal og det går veldig godt. Skjemaet sier ca 30km/t i snitt men gruppa har til nå 32km/t i snitt. Lett medvind til nå, men vinden kommer i mot opp Drivdalen. De har hatt en kjapp oppfyllingsstopp ved Ulsberg. Neste stopp er på Hjerkinn. Vi snakker kun om 2-3 minutter stopp, ikke "lunsj":-) Været har bedret seg. Tørre veier fra Fagerhaug, men det ligger an for noen dråper i Drivdalen. Alle er godt med og positive:-) Oppdatering klokka 13.30: Gruppa har startet nedkjøringene mot Dombås og har møtt bedre vær. Det er oppholds og fine tørre veier. Men, vinden er rett i mot nå. Gruppa har mistet en rennbygg, og er dermed 16 stk igjen. Men, de er ved godt mot nå, og har noen lettere mil foran seg. "kun" 350km til mål........... Neste "stopp" for gruppa er ved Harpefoss like utafor Vinstra. Farten er senket litt og i Drivdalen er gruppa likt med tidskjemaet som er 18timer.Oppdatering klokka 21.45: Gruppa nærmer seg Minnesund, men de har nå "mistet" totalt 4 stk. Det vil si at 13 stk er igjen og det virker som de har tenkt å holde sammen nå når de er så nær målet. Gruppa har nettopp hatt en punktering og de tapte en del på dette. I forhold til tidsskjemaet ligger de nå ca 15minutter etter. Siden starten av Gudbrandsdalen har de hatt strålende vær med solskinn og mellom 17-22grader. De håper å være nær mål før klokka 02.00. Oppdatering klokka 00.15: Gruppa passert Kløfta i godt driv. Alle 13 skal holde sammen til mål nå. Antatt innkomst 01.20. Det vil si 18 timer og 20 minutter. Det betyr også at tidsskjemaet er blitt fulgt meget godt hele turen:-) Oppdatering klokka 09.00 søndag: Gruppakom vel i mål på den fine tiden 18.25,37. De syklet hele tiden etter tidsskjema til 18 timer og klarte å holde dette meget godt. Dette er den hittil raskeste tiden Orkla CK sin egen pulje har syklet på, og det er veldig bra:-) Etter en god dusj satte rytterne seg på bussen hjemover og ankommer orkdalen på formiddagen søndag.